Page 10 - NOVY-NORMAL-SOMMELIER.pdf
P. 10

SPECIÁL PRO VINAŘE



                  Každý říká, že            v Lyonu, co nevypije Německo a Bene-  vodou, ale zuřivě pádluje pod hladinou.
                                            lux, to se logicky bude tlačit na Východ.   Pouze restaurace a sommeliéři skuteč-
          se mu daří navdory                A naše afinita k dobrým vínům, vysoké   ně připouštějí krizi. Přitom je zřejmé, že
                                            renomé vína jako společenského nápoje   situace má ve skutečnosti znepokojivé
              covidu dobře. Je              a dávná vinařská kultura jsou výrobcům   účinky i v jiných oborech. Ale nikdo to
            jako kachna, která              z velkých vinařských zemí známé.    nechce přiznat!“
                                              Využijte maximálně své výhody! Hra-  Mluvte otevřeně o tom, co pande-
           vypadá klidně nad                jete na domácím hřišti!             mie a opatření s ní spojená znamenají
                                              To vy můžete vyprávět příběhy čes-  ve svých důsledcích pro vinařství jako
          hladinou, ale zuřivě              kých a moravských vín, v tom je vaše   obor i pro jednoho každého z vás. Ne-

          pádluje pod vodou.                ohromná výhoda, kterou u nás nemá   plačte, nezoufejte. Racionálně informuj-
                                            žádný Francouz, Ital ani Španěl! Můžete   te, nabízejte statečná řešení a důstojně
         Ale nikdo to nechce                je vyprávět česky a každý z vašich klien-  žádejte o podporu – své reprezentanty,
                                            tů vám bude rozumět!                své ministerstvo, svou vládu, své poslan-
                           přiznat.“          Hledejte a nacházejte cesty, jak se   ce a senátory, ale také své zákazníky.
                                            sblížit se svým zákazníkem, jak s ním   Po vydání každého vládního opat-
                        Adam S. Montefiore   komunikovat. Ne jak na něj mluvit, ale   ření dostáváme do redakce druhý den
                                            jak mluvit s ním. Paradoxně v době covi-  minimálně čtyři tisková prohlášení –
        lasti, vašemu sdružení. Vy sami vytvářej-  du, kdy i děti „chodí“ do školy po inter-  od Českého svazu pivovarů a sladoven,
        te smysluplné projekty a Fond žádejte   netu, to může být snazší, než předtím.   od agentury zastupující Českomoravský
        o jejich financování, letos do 15.2.  To je   Poslouchejte, co si o vás a vašich vínem   svaz minipivovarů, od Spolku přátel piva
        věc, kterou za vás nikdo neudělá!   myslí, co se mu líbí a co by raději změnil.   a od Asociace hotelů a restaurací.
          Důležité je, že vedení Vinařského   Naslouchejte mu, reagujte na něj a učte   Každý občan v této republice ví, jak
        fondu to ví, dočtete se to i v pří-  se z jeho tužeb a přání jednou půlkou   jsou bity pivovary, malé pivovary, milov-
        spěvku jeho dlouhodobého ředitele   mozku, komunikujte s ním, vychovávej-  níci piva i hospody a hotely. Ale oni jsou
        Ing. Jaroslava Machovce v závěru    te jej a tvarujte jeho přání tou druhou.  biti stejně, jako kadeřnice, manikérky,
        tohoto speciálu. Vím to dobře, čtyři   Chce to „jen“ nápady, cílevědomost,   prodejny oděvů či obuvi, cestovní kan-
        roky až do listopadu jsem v něm za-  soustavnost … a jít do toho celým svým   celáře, fitka, majitelé stojících autobu-
        sedal. Teď jde o to, abyste to věděli   životem. Strhnout ostatní. Motivovat,   sů, externí učitelé vysokých škol, kteří
        i vy a přišli se svými návrhy.      burcovat. Přemýšlet a pracovat. Přátelit   nemají kde a koho učit. Ani víc, ani
          Je čas na solidaritu, na společné akce,   se a sdružovat. Pomáhat si.  méně. Jen mají lepší PR, jen se o pivu víc
        na vzájemnost. Snažili jsme se najít ces-                               mluví. Když za vás nemluví vaši repre-
        ty, jak a kde je možné získat společnou   NEBUĎ LABUŤ                   zentanti, mluvte za sebe sami, nebo je
        výhodu, jak si můžete navzájem pomo-  Na závěr tohoto úvodu bych chtěl vy-  k tomu přimějte. Neplačte, nezoufejte.
        ci, jak vám mohou lépe sloužit spolky,   zdvihnout možná nejsilnější a nejpravdi-  Ufňukaný zoufalec není nikomu sympa-
        sdružení a organizace, které sami vytvá-  vější myšlenku, kterou do této publika-  tický.  Ale nestyďte se pojmenovat
        říte, volíte, podporujete. Kde najdete   ce přispěl (mimo dalších textů) Adam S.   realitu. Racionálně informujte, na-
        podporu u specializovaných firem.    Montefiore, ambasador izraelských vín.   bízejte statečná řešení a důstojně
          Hodně budeme mluvit o tom, jak po-  Jeho postřeh je sice o Izraeli, ale stejně   žádejte o podporu.
        sílit zvuk našich vín v konkurenčním pro-  platí i u nás: „Každý, koho se ptám, říká,   Nebuď labuť! Neusmívejte se nad
        středí, které bude stále konfrontačnější.   že se mu daří dobře. Navzdory covidu.   hladinou, když pod ní zoufale kopete
        Co se neprodá v Barceloně, v Turíně ani   Jako kachna, která vypadá klidně nad   nohama.

                                       VÝZVA LUCIE HOTAŘOVÉ
                           Chceš-li na těchto ostrovech žít a přežít, nemůžeš čekat, až přestane pršet.
                              Musíš se naučit pracovat, žít a všechno si to užívat, i když padá déšť.
                                                      Norský farmář
          Pokud chcete přežít a  prosperovat, musíte se         Ten pravý čas na rozvoj je tu!
         adaptovat na to, jaké prostředí vás obklopuje, otře-   Vyburcujte se k akci, stačí začít s malým nápa-
         pat se z rozčarování, přestat plakat a začít makat.  dem, projektem, který vám dlouho zraje v hlavě.
            Nová doba nám dává příležitost vystoupit z kom- Další už půjdou snáz a snáz. Ti, kteří teď budou
         fortní zóny a překonat vlastní hranice. Ti, kteří jsou  pilně pracovat, sklidí plody své práce, jakmile se
         zvyklí bojovat, bojují dál a získávají náskok. Ale ti,  ekonomika zase rozhýbe.
         kterým byznys doteď fungoval samospádem, se            Dokončete nápady, které jste dlouho odkládali,
         ocitají v nevýhodě.                                  protože se jednoduše nestíhaly nebo jste je pova-
          Máme před sebou první čtvrtletí nového roku, kdy  žovali za zbytečné, když váš byznys šlapal. Chtě-
         může být váš odbyt složitější - uzavřené restaura- li jste napsat originální nabídku pro vinotéky?
         ce, málo turistů, omezené či úplně zrušené tradiční  Chtěli jste natočit video na Facebook? Chtěli jste
         akce jako otevřené sklepy apod. Využijte uvolněný  konečně spustit e-shop nebo nové webové strán-
         čas na to, abyste se posunuli dál v sebeprezentaci  ky? Chtěli jste vymyslet novou etiketu? Udělejte
         a hledání nových odbytových kanálů.                  to, a začněte hned teď.
      10 / www.e-sommelier.cz
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15